poniedziałek, 20 lutego 2012

KRÓTKO CO ZAPEWNIA PRZYTYCIE


*spożywanie jak najwięcej białka pełnowartościowego np. ser, mleko, chude mięsa i wędliny, jaja, jogurty, twarogi, ryby, drób….

*osoba, która chce przytyć powinna stosować się do diety  bogatoenergetycznej, bogatobiałkowej i lekkostrawnej

*do przyrządzania potraw należy stosować oleje roślinne lub masło

*po zjedzeniu posiłku należy odpocząć

*zmniejszyć wysiłek fizyczny tzn. ograniczyć chociażby bieganie lub inny sport bo to tylko przyspiesza spalanie

*są zdrowe i zapewniają kalorie owoce suszone, orzechy, banany, winogrona, awokado….

* przy diecie na przytycie należy pamiętać, aby dostarczać ok. 40 kcal/ kg masy ciała

*zamiast wody do picia spożywać duże ilości gęstych soków owocowych i warzywnych i napojów mlecznych,  na wieczór melisa, która uspokaja i spowalnia przemianę materii.

*przytycie zapewniają także węglowodany np. napoje słodzone miodem, potrawy mączne np. makaron z owocami i śmietanką i desery

Należy pamiętać że nie od razy wpakuje się w swoje ciało mnóstwo odpowiedniego jedzenia – należy to robić stopniowymi krokami zwiększając dawkę !!!!

4 komentarze:

  1. Pomocny ten blog tylko postów mało :]

    OdpowiedzUsuń
  2. od jutra zaczynam mam 17 lat 178 cm i 60 kg. Ciekawe czy uda mi się wskoczyć na 65-70

    OdpowiedzUsuń
  3. pomocny ...wiecej postow moze jakis przepisy

    OdpowiedzUsuń
  4. ZACZYNAM mam 22 lata 173 wzr. i waze 53 kg. pomomo tego ze juz bylam w ciazy i mam dziecko. jezeli mi sie uda przytyc to bedzie super . ponoc slyszalam ze zucenie palenia tez pomaga w przytyciu.

    OdpowiedzUsuń